Natuke söögijuttu :)

03 märts

Tere ! :)
Lubasin kirjutada ühel heal päeval toitumisest ja toitumiskavast, millega ma praegu seotud olen.
Ka praegu kaalusin endale õhtusöögiks vajalikud asjad ära, et õhtul jääks muudeks asjadeks ka aega, sest pean veel lisaks endale tegema ka Siimule süüa. :)
Minu käest on küsitud, kas ma saaksin avaldada toitude retsepte. Minu vastus on selline, et retsepte koos kogustega ma avaldada ei saa, aga koostisosad võin panna küll :)



Hetkel söön kaalustalla.ee "60 minutiga vormi" ja "15€ nädalas" toitumiskavade järgi. Retsepte on külluslikult. Ma arvan, et mul on neid hetkel umbes 100 ja kui olla veel eriti loov saab koostisosade ja vabakasutuses olevate asjadega teha hoopis uue retsepti, niiet igast retseptist saab luua veel midagi muud.
Kavades olevad retseptid on väga maitsvad ja lihtsasti valmistatavad. Kõige toredam on see, et süüa saab absoluutselt kõike. Täna on minu menüüs isegi 35% koorega tehtud pasta. Kõlab hästi võimis ?
Oluliseks kõige juures saab toorainete kaal. Pean kaaluma absoluutselt kõike. JAH, ISEGI PUUVILJU! Puuviljade piiramine tundus mullegi alguses väga imelik ja samuti ei tohi neid niisama mugida, kui retseptis pole ettenähtud. Puuviljade piiramise põhjus on väga lihtne: puuviljad sisaldavad suhkruid, mis mõjutavad veresuhkrutaset.( Kindlasti on ka palju selliseid, kes naeravad selle üle ja arvavad, et jälle on väljamõeldud idiootne kava, aga las teie arvamus jääda, siis teie omaks, sest tulemused, mis on selle kavaga saavutatud, on lihtsalt muljetavaldavad)  

Kuidas kavad toimivad ja töötavad. Mitu korda päevas peab sööma? 

Kaalustalla kavades on antud retseptid, mille järgi pean endale süüa valmistama. Retsepte on erinevatele kaalukatekooriatele ja sellepõhjal on arvutatud ka toorainete kogused.
Päeva jooksul peab sööma ära kolm täistoidukorda ja üks vahepala. Trennipäevadel on ettenähtud vahepalu kaks, mille võib ka panna kokku üheks suureks täistoidukorraks. Seega, siit järeldus: 1/2 täistoidukorda = 1 vahepala ja vastupidi. Kõiki retsepte võib päeva jooksul kombineerida ehk võin hommikuks süüa hoopis lõunasöökide all olevatest asjadest midagi jne. Kõik selles kavas olevad toidud on võrdsed ja võin kasvõi terve päev süüa ühte ja sama kui ma tahaksin.

Kava toimib seljuhul, kui järgida seda 100% . See tähendab seda, et kõik toidukorrad on valmistatud korrektselt retseptide järgi ja kaalutud, kuna sel juhul on tagatud õige toitainete vahekord ja õige kalorite arv. Kuigi nende kavade järgi süües olen miinuskaloraasis, mille tõttu ka kaal langeb, kõht tühjaks ei jää. Portsjonid on osadel retseptidel meeletult suured ja valida saab ka kergemate retseptide vahel. Näiteks supid on megamega suured portsud (vähemalt 2 kaussi suppi korraga) ja täna sõin näiteks oa-salatit, mille valmiskaaluks tuli 670g. Samas on ka retsepte, mis on täiesti normaalse suurusega ja osad jätavad kõhu natuke tühjemaks(smuutid). Tegelikult on kõigis toitainete jne. vahekord sama. 
Kord nädalas on ka 1 PATUSÖÖGIKORD, selleks, et keha ei läheks ära säästurežiimile. Treenerid soovitavad soojalt valida ikka kavas olev retsept ja süüa seda lihtsalt rohkem, aga samas võib ka asendada ühe toitukorra vabalt valitud meelepärasega.
Samuti kavas on olemas vabalt kasutatavad köögiviljad, mida ei pea kaaluma ja mida saab toidukorra kõrvale süüa piiramatult. Ka on olemas asendused, kus saab asendada nt. pruuni riisi täisterapastaga ja nt piima keefiriga jnejne. Võimalusi uuteks söökideks on nii palju ! 

Nii toitudes, peaks kaal ilusti langema ja minul ta ka langeb. Langeb ka teistel, kes seda proovinud on. :) 

Mis mulle veel väga meeldib on see, et Facebookis on ka olemas toetusgrupp, mis tõesti toetab ja sealt saab alati ammutada motivatsiooni ja kurta muresid ning ebaõnnestumisi. Samuti on olemas 24/7 treenerid, kes vastavad igale küsimusele.
Kaalustalla treenerid töötasid välja ka uue veebilehe www.Fitlap.ee, kus on ka peaaegu samad toidud, mis kaalustalla kavades, aga Fitlap on rohkem personaalsem, sest ta toetub täpselt sinu kaalule/pikkusele ja muudele mõõtudele. Kui mu toitumiskava kasutusaeg saab 
läbi, siis liitun ka fitlapiga. 

Võrdlus Marek Kalmuse ja Kaalustalla.ee kavade vahel.

Kuna enne toitusin Kalmuse kava järgi, siis oleks paslik ka võrdlus kahe toitumiskava vahel.
Mareki kava toimis minu peal ilusti. Seda oli näha sellest 10st kilost, mille pealt ära veeretasin. Minu jaoks oli kava natuke üksluine, sest koosnes põhiliselt salatist ja lihast. Muidugi kui inimene on meeletult loominguline ja andekas, siis suutis ka sealt igasuguseid asju välja pigistada.
Retseptide ja toitude mitmekesisus teebki minu jaoks Kaalustalla.ee kava paremaks. Ma saan süüa nüüd selliseid asju, mida enne vältisin. Nüüd mu parim sõber on lihtsalt köögikaal. 

Ma usun, et paljud mõtlevad ka sellele, kui tüütu võib olla kõige kaalumine, aga tegelikult sellega harjub ruttu ja ma ei pane enam seda isegi tähele. :)

Kõige raskem on muidugi kava järgida Võrus, kui ma koju lähen, aga viimased korrad olen ikka ilusti hakkama saanud. Kahjuks ema vaatas mind kurva näoga kõrvalt ja imestas, et kas tõesti pead SEDA KA kaaluma. Mõtlesin, et kui vaheajaks Võrru lähen, panen ka tema kava järgi sööma ja kui siis ta kaal nädalaga langeb, saan talle näidata, miks ma seda teen.

Trennist ka: 

Üldiselt käin trennis Revalspordis, aga pean kahjuks tunnistama, et pole sinna viimased nädal aega jõudnud, mis muidugi ei tähenda, et poleks trenni teinud. Käisin hoopis väljas jooksmas.
Ka eile ärkasin kell 7, et minna 5km ringile. Hommik oli nii meeletult hea, sest jooks äratas korralikult üles. Sain endale sellist jooksuaega lubada, sest tunnid algasid alles kell 10. Homme on samuti plaan minna. Ma loodan, et ka ilm lubab.
Samuti on ka Kaalustalla.ee kavades sees ka 15 minutilised treeningkavad. Mõtlesin ka alguses, et mis see 15 mini korraga ikka ära ei ole, sest muidu teen spordiklubis ka kaks rühmatrenni järjest, aga pidin üllatuma. Treening oli meeletult intensiivne ja järgmisel päeval oli raske liigutada.
Tänagi võtan ette lihaste treeninguks mõeldud kava. Mul on olemas ka hantlid, millel saab ketastega raskuseid muuta.
Alustan täna ka 90-päevalise väljakutsega. Avastasin selle tegelikult juba eelmisel aastal, aga pole olnud motivatsiooni alustada. Aga kunagi pole liiga hilja.
Link välja väljakutsele on siin : http://neilarey.com/programs/90-days-of-action.html

Kes alustab koos minuga ?? 
Järgmine kuu ma endale ei plaani Revali kaarti osta. Selleasemel panustan natuke rohkem jooksmisele ja ostan kuukaardi raha eest endale uued jooksutossud. Kuna mu jalg on 42-43, siis on neid raske leida, aga ma loodan hakkama saada.
Milliseid jooksutosse teie kiidate, milliseid laidate?
Ma ise mõtlesin skechersite peale, sest ma tean,et need on meeletult pehmed ja mugavad. Jooksutosse pole ma Skechersilt veel varem omanud. Kas kellelgi on kogemusi ?

Panen ka siia natuke eelmise nädala lemmiksöökidest pilte :) 


 KÕIGE PAREM ASI MAGUSAISU LEEVENDAMISEKS ON AVOKAADOKREEM!
Koosneb: avokaadost, datlitest, kookospiimast, banaanist ja toorkakaost ja kaneelist. Klaasis on see kihiti kohupiimaga.
Kana-wrapist sai hoopis täisteratortilla põhjaga pitsa :) Koostis : Täisteratortilla, kanafilee, paprika, tomat, seened, juust, hapukoor, till, sool-pipar. 

Porgandikook, kuhu pole lisatud jahu ega suhkrut. :)
Koosneb: muna, mandlijahu,porgand,kaneel, piparkoogimaitseaine ja vahel on kohupiim. :)



 Retsept oli küll ainult tomati-mozzarella salat, aga lisasin sinna veel suvikõrvitsa, mis on vabakasutuses ja tegin ahjusuvikõrvitsat mozzarella juustu ja tomatiga. :)
Kõigepealt röstisin ahjus suvikõrvitsa ahjus koos küüslauguga ära ja siis lisasin juustu, tomati ja basiiliku ning maitsestasin veel soola ja pipraga.

Muidugi polnud need mu nädala ainukesed söögid, aga paistsid kõige huvitavamad. Eelmisel nädalal langes kaal üle 1 kg. :)

Osade söökide ja tublimate langetajatega saate tutvuda www.kaalustalla.ee leheküljel :)

Ilusat õhtut ja loodame, et sombune ilm jätab meid varsti rahule ! :)
Küsimused potsatage siia alla või mulle facebooki :)

Tsauki :)

You Might Also Like

2 kommentaari

  1. Minu lemmikud on Asicsi jooksutossud. Vaieldamatult :)

    VastaKustuta
  2. Väga huvitav blogi! Tahtsin küsida, et kas sa teed praegu siis seda 90 päeva ja FitLapi trenni koos?

    VastaKustuta

Subscribe