ON VÄLJAKUTSETE AEG!

30 september

Hei!
Tänases postituses räägin teile natuke sellest, kuidas mul läinud ja ka mitte läinud on, kuidas mõjub alkohol meie kehale, kui langetame kaalu, ning kutsun teid koos minuga vastu võtma ka üht väljakutset, sest oktoober astub juba ju homme uksest sisse! :)

Nonii, kui üleeelmisel nädalal läks mul trenni ja toitumise koha pealt super hästi, siis eelmine ja ka see nädal nii lilleline polnud.  Üleeelmine nädal algas sellega, et suutsin haigeks jääda. Pidin lükkama edasi oma trennid ja ka suhu rändas lisaks kavatoidule ka muud head-paremat. Viimased kaks nädalat olen igal hommikul alustanud päeva korralikult, nii kuni õhtusöögini välja. JA SIIIS !! Siis, tuleb koju Siim ja talle õhtul kell 9 süüa tehes, tahan ka ise midagi suhu pista veel lisaks. Nii ma siis käin a nokin.
Eriliselt olen viimasel kahel nädalal tahtnud magusat. Sõin mitmel korral kohvikus kooki (ja ka täna). Kui päris aus olla, siis tundsin sellest täitsa rõõmu ja vahepeal on isegi hea natuke vabamalt võtta. Kaal õnneks püsis paigal, mis mulle ka väga meeldib. Kuid siis tuli laupäeval sünnipäev. Õnneks ma alkoholiga väga ei liialdanud, kuid sööki läks sellel õhtul küll sisse rohkem, kui vaja. Järgmisel päeval ja ka nüüd kaalule astudes, on 2-2,5 kg juures. Osaliselt on see vee arvelt, sest hetkel hoiab keha kõike kinni. Loodame, et asi läheb tagasi normaalsuse piiresse.
Siin kohal tahangi rääkida sellest, kas dieet ja alkohol käib kokku. 

Alustada võiks sellest, et ALKOHOL NULLIB ÄRA SINU NÄDALA-KAHE JAGU TÖÖD! 
Ja oioi, kui raske on saada jälle sellesse punkti, kus sa enne pidu olid. :(

  1. Alkohol sisaldab rohkem kaloreid, kui sa arvatagi oskad. 
    Ühes grammis puhtas alkoholis leidub samapalju kaloreid, kui 1 grammis rasvas. Kui me teeme endale veel nt rummikoksi koos coca-colaga võime olla kindlad, et joome endale ühe õhtuga sisse üle 1000 kalori.
  2. Keha hoiab kinni keharasva
    Sellel ajal, kui alkohol on sinu kehas, on selle põletamine organismi jaoks prioriteet. Samal ajal hoiab organism kinni igat ampsu, mida sa peo ajal sõid ja kõik pannakse ilusti tallele. Seega organism hoiab kinni keharasva. 
  3. Joobes olles, söögiisu suureneb
    Kui me oleme purjus, suureneb meie söögiisu. Vahepeal ei pane me isegi tähele, kui palju me oleme tegelikult peo jooksul näksinud ja endale toitu sisse söönud. Tavaliselt pole ka valikud kõige tervislikumad. Rohke söömine võrdub aga lisakilodega
  4. Alkohol hoiab kehas kinni vett. 
    Ma usun, et paljud meist on tundnud peo järgsetel päevadel ennast justkui õhupallina. See tuleneb sellest, et alkohol hoiab kehas vett kinni ja ka osalt tänu sellele kaal tõuseb. 
  5. Inimesed ei taju alkoholi koguseidKõvemal peol juuakse tavaliselt nii palju, et mingi hetk ei suudeta enam tuvastada, mitmes kokteil või pokaal veini sisse läheb. Sama probleem oli ka toiduga. 

Lihtne on öelda, et kõige mõistlikum on alkoholist loobuda, kuid kahjuks me seda kõik ei suuda. Mina olin küll kevadel 7 kuud ilma ühegi peota, mis polnud tegelikult üldse hull. Ka homsest alustan projektiga "Aasta ilma alkoholita", niiet kes kainekat tahab, siis olen olemas :D :D
  • Söö enne pidu kõht kodus täis ja väldi mõttetuid näksimisi
  • Peol eelista valgurikkaid toite, sest sellest on kehal päris võimatu rasva toota.
  • Jälgi alkoholi koguseid ja joo iga kokteili vahele 0,5 l vett. Nii jood vähem alkoholi ja pea on ka kainem. Samuti on hommikul parem olla. 
  • Vali jookideks puhtamad alkoholid, mitte siidrid ja kokteilid.
  • Lahjenda nt punast veini mulliveega, et vähendada seeläbi joodud alkoholi kogust
  • Kui joote kangemat, tehke kokteilid nt mullivee ja laimiga. 
  • Väldi pohmelliga "rämpstoidu" söömist. Pohmelli vastu aitavad erinevad kaunviljad ja ka banaan. 
  • Tarbi alkoholi mõõdukalt! 

Nonii, selle asja sain südamelt ära. Nüüd liigume väljakutse nr2 juurde.
                                     PUHTA TOITUMISE OKTOOBER!  


Jätame toidulaualt ära: 
  • Koogid 
  • Kommid
  • Suhkru
  • Nisujahu
  • Saiakesed
  • Muud patud

    Nädalas korra on küll patupäev, aga selle jaoks teen kas tervislike patukaid, või söön suhkruvaba Coppa della Maga jäätist.

    Võtan selle puhta kuu ette seetõttu, et tunnen, et kui ma oma magusasõltuvust toidan, siis kasvab see veelgi suuremaks.

    Kas keegi on koos minuga liitumas? Anna mulle sellest teada kommentaarides ja kuu lõpus ka kirjuta, kuidas läks. Kõigi kambajõmmide vahel loosin välja ühe kingituse. 

Minust kirjutati ka buduaaris artikkel, mida saad lugeda SIIN !

Hetkel oli küll natuke häbi kirjutada, et olin magusa söömisega viimased 2 nädalat hädas, kuid luban, et oktoober tuleb patuvaba. :) Leppisime ka Siimuga kokku, et kui saan ilusti hakkama, siis ostab mulle ühe ilusa kleidi või mõnusad trennipüksid. :)

Järgmises postituses kirjutan ka juba oma ägedast ostust, et treenida ka vahepeal kodus. :) 

Ahhaa, kui palju oleks neid, kes huvituvad toidupäevikust, mida ka kunagi blogis nädal aega pidasin?? 

Seniks kohtumiseni!
Helena :)


You Might Also Like

24 kommentaari

  1. Mõte Sinu toidupäevikust on väga hea mõte!! Mulle üldse meeldib Sinu blogi nii väga ja Sa oled meeeeeletult tubli ja suur eeskuju! Keep up the good work! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No teeme siis ära! :) Aitäh sulle nii toredate sõnade eest! :)

      Kustuta
  2. Väga hea idee, Helena !!
    Mina liitun Sinuga ;)

    VastaKustuta
  3. Mina ühinen ka, aga selle vahega, et kuna nisujahu pole minu arvates valge surm ning samuti ei tekita see mulle ühtegi tervisehäda, siis seda ära ei jäta :)
    Pigem siis .. suhkruvaba oktoober? Aaight, saab ikka tehtud :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suhkruvaba oktoober kõlab väga hästi :) peaasi, et iga inimese jaoks oleks kuu võimalikult tervislik :)

      Kustuta
  4. Liitun samuti sinu plaanidega. Tahaks jälle tagasi ree peale saada. Vaikselt kogu aeg mõtlen,aga kuidagi raske. Kahjuks olen 4 kuud nii ja naa olnud, 2kg on vahepeal lisandunud,loodan sellest lahti saada ja veel enamgi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Saad kohe kindlasti hakkama :)

      Kustuta
    2. Saad kohe kindlasti hakkama :)

      Kustuta
  5. Ühinen magusavaba oktoobriga :-D

    VastaKustuta
  6. Ühinen magusavaba oktoobriga :-D

    VastaKustuta
  7. Mina tahaksinka liituda ja katsetada,kas suudan olla kuu ilma magusta :) Kuigi tean juba ette, et see saab väga väga raske olema :( Palju edu Sulle!!!!

    VastaKustuta
  8. Liitun ka selle väljakutsega ja alustan sekundipealt. Edu meile kõigile ning sinu toidublogimist loen ka hea meelega. Annab kuidagi indu juurde :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Super! Ma olen kindel, et sa saad hakkama ! :)

      Kustuta
  9. Ma liitun ka :D Tegelikult plaanisin eile juba need sõnad siia kirjutada, aga jäin kahtlema kas ma ikka suudaksin seda teha (viimasel ajal olen nagu üks suur NÄLG ise, koguaeg söön, üritan küll õuna või kurki või midagi tervislikku süüa, aga noh kui tuleb meeletu küpsise isu siis ma ei suutnud enam ei öelda ja sõin). Nüüd kirjutasin ära ja loodan südamest, et suudan kuu aega mitte patustada :D

    VastaKustuta

Subscribe