Sügis tuli jooksusammul. :(

02 september

Hei !
Võibolla mõned teist arvasid, et koos sügise saabumisega kadusin ka mina, aga asi pole üldse nii hull. Olgu-olgu.. ma pole juba üle nädala midagi postitanud. Paha tüdruk ! Olen teile võlgu nii mõnegi retsepti ja emotsiooni. Kirjutamata ei jätnud ma mitte selle pärast, et poleks midagi kirjutada, vaid koolilaps nautis oma viimaseid vaheaja päevi. :)

Suure imestusega vaatan, et juba JÄRGMISEL NÄDALAL on poolmaraton!!! Kas ma olen valmis?
EI ! Võinoh, võibolla küll. Olen treeninud ja pingutanud selle nimel palju. Ma südamest loodan, et jooksen selle ära ja aeg jääks sinna 2 h sisse. Kõlab ju hästi? :)

Üleeelmisel nädalal ostsin lõpuks ära endale kompressioon-põlvikud, mida ma juba pikemat aega olen tahtnud. Samuti tellisin poolmaratoniks ära ka SiS energiageelid ja ühe stardikomplekti, mida saad uurida SIIT! 
Eelmisel pühapäeval tegingi ära viimase pika jooksu ja nn. "peaproovi" enne poolmaratoni. Katsetasin ära riietuse, tempo ja selle, kuidas vastu pean. Jooksin 17km u 26 kraadiga. Olla oli päris palav, aga õnneks oli veepudel kaasas. :) Ostsin suve alguses SportsDirectist Karrimori jooksupudeli, mida saab mugavalt käes hoida jooksu ajal. Palju mugavam variant, kui vööpeal pudel.

Jooksin ära 17 km ja võtsin rahuliku tempo, et end mitte ära tappa, sest ma ei võtnud ka enne jooksu, ega jooksule ühtegi geeli.(Ei jõudnud kohale selleks ajaks). Rada oli üpris raske ja võttis läbi, kuna Võrumaa teed on mägised ja pool teed oli ülesmäge. Sellega sai õnneks päris palju võhma treenida. Kui keerasin tagasi, siis sain jällegi päris mitu head kilomeetrit joosta allamäge.! Oh kui fun see oli! Mõtlesin, et poolmaraton võiks ka kulgeda allamäge, küll oleks hea! :D

Natuke kompressioon-põlvikutest ja minu muljetest nendega joostes. Mina ostsin endale põlvikud firmalt ZeroPoint.



Zero Point Intense on teaduslikult arendatud kompressioonsokk aktiivseks spordiks. Selles on kombi-neeritud tipptasemel tehnilised omadused, kõrge kvaliteediga materjalid, täpsed detailid ja optimeeritud kompressioon.
Zero Point on oma tooted välja töötanud koostöös sportlastega tagamaks nende parima funktsionaalsuse ja kasutusmugavuse erinevatel spordialad 
Toime: 
  • parandab verevarustust
  • suureneb lihaskoe varustatus hapnikuga
  • väheneb lihaspinge ning koormusest tingitud lihaste valulikkus
  • vähendab piimhappe teket lihsates
  • paraneb taastumine
  • vähendab ja minimiseerib krampide teket ja vigastuste tekke ohtu

Kasutamine
ENNE TREENINGUT- aktiveerib lihaseid ja ainevahetust mistõttu väheneb vigasstuste tekke oht. 
Soovitav kanda 1 tund enne treeningut
TREENINGU AJAL- tagab parema soorituvõime ja lihaste vastupidavuse. Väheneb lihaspinge ning sooritus muutub mugavamaks ja tõhusamaks
PEALE TREENINGUT- taastumise kiirendamiseks kanna põlvikuid 2 tundi peale sooritustexercise.

Kasutamisjuhis:
  • kasutage toodet õieti tagamaks selle pikem eluiga              
  • pööra sokk pahupidi kuni kannani
  • asetage sokk jalga ja tõmmake sääreosa ühtlaselt üles
  • jälgige, et ei jääks kortse ja volte
  • toote logo peaks jääma ca 2 cm allapoole põlve

Sokkide meditsiiniline surveaste on 20-30 mmhg.
Kompressioontugevus väheneb järk-järgult alt üles, mis parandab verevarustust ja lümfisüsteemi tegevust.





Sokkide jalgapanemine võttis alguses väga palju aega ja suutsin oma pöidlagi tagurpidi keerata, aga jalga ma nad sain :D

Pildilt võivad tunduda nad nagu tavalised põlvikud, aga tegelikult avaldavad nad väga suurt survet ja on megatugevad.

Esimene emotsioon oli ehmatav, sest tõesti oli imelik olla, kui jalg oli kokkupressitud. Samas polnud ka ebamugav. Jalgadel oli joostes tõesti kergem ja ei väsinud nii ruttu ära. Isegi mu 17 km ei olnud midagi hullu jalgade jaoks. Mõtlesin küll, et järmisel päeval suren, aga EI!
Kõik oli nii, nagu poleks jooksnudki. :) Emotsioon on igatahes hea. :)



Nüüd üleskutse jooksjatele! Andke palun häid soovitusi poolmaratoniks! Mida enne võistlust süüa ja kuidas laadida süsivesikuid jnejne. Mida panna joostes tähele? Kõik-kõik head mõtted on teretulnud. :) 
Võibolla mõned pikaaegsed blogilugejad mäletavad, et olin väga pikka aega hädas oma seedimisega. Kõht oli KOGUAEG kinni ja oli meeletult raske olla. Võtsin igasuguseid preparaate ja jõin detox teid. MITTE MIDAGI !!! :/

Kuid nüüd avastasin enda jaoks SOOJA SIDRUNIVEE ! PARIM ASI EVER !!!! :)
Mul on tee jaoks 0,6 l tass, millest ma joon igal hommikul ja ka päeval ja õhtul. Teesõltlane nagu ma olen. Küll aga ei tee ma enam puruteed, vaid oma Detox teed.

0,5-0,6 l tee jaoks läheb vaja 3 sidruniviilu, 0,5 tl kaneeli või kaneelikoort ning tükk igverit. Olen teinud ka viimasel ajal ilma ingverita, kuna unustasin poest seda osta.
Pane kõik koostisosad tassi ja vala peale keev vesi. Magusat võid lisada steviaga. Kes aga kasutab mett, võib ka seda sinna sisse panna.
Joon selle tassitäie ära hommikul enne sööki tühja kõhu peale ja pärast sööki on juba vetsu minek. Töötab ülihästi ja on mega maitsev ja lihtne. Enam tavalist teed ei tahagi.




Eile oli minu jaoks tähtis päev! Sain kogeda viimast korda esimest koolipäeva. Viisime väikesed 1.klassi poisid-plikad kooli ette ja nii uhke tunne oli. Mäletan veel oma esimest koolipäeva hästi. Siis tundusid kõik mu ümber nii suured ja pikad. Nüüd olen ise pikk ja eile mõtlesin väiksed samamoodi nagu mina kunagi. Nad olid nii armsad ja kohmakad. Pilgus oli natuke hirmu ja segadust, kuid õnneks möödub see ruttu.
Ilusat koolialgust kõigile koolijütsidele!
Mina ei suuda uskuda, et olen juba abiturient. Minu jaoks on olnud need ühed elu raskeimad aastad, kuna on olnud palju hetki, kus olen tahtnud murduda. Loodan, et pean lõpuni vastu :)




Läksin sellel aastal aktusele palju julgemalt ja enesekindlamalt, kui kunagi varem !
Ma tundsin ennast lihtsalt suurepäraselt.

Panen siia kõrvale pildi võrdluseks, milline oli ma 10.klassi esimesel aktusel. Siis kandsin ma suurust XL(44) ja täna S(36)




Lubasin juba ammu jagada Parfee retsepti, mis on mu instagramis juba peaaegu 1 kuu üleval olnud.
Siin see on !
Need kaerahelbed on elamus omaette! :)

Parfee mustsõstarde ja karamelliseeritud kaerahelvestega 
5 spl Türgi jogurtit                                                           
3/4 pakki 0,5% maitsestamata kohupiima
peotäis külmutatud marju
mina kasutasin mustsõstraid
peotäis kaerahelbeid (20-30g )
0,5 tl mett
0,5 tl kaneeli
magustamiseks steviat
Sega kokku kohupiim ja jogurt. Maitsesta kaneeli ja steviaga. Pannil rösti kaerahelbed ja hetkel, kui nad hakkavad muutuma pruuniks, lisa neile mesi. Eemalda pann pliidilt ja sega kaerahelbeid kuumal pannil hoolikalt, et mesi sulaks ilusti ja kõik kaerahelbed saaks kokku. Lase kaerahelvestel hetk jahtuda ja krõbedaks muutuda.
Pane kaussi/klaasi kihiti jogurtisegu, marjad ja kaerahelbed.
Naudi igat suutäit. :)








Laupäeval tegin jälle üle pika aja müslikooki ka. :) Siimu tungival soovil.
Niisiis meie laupäeva hommik kujuneski voodis kooki nautides ja kohvi/teed juues. :)
Küll oli hea.

Kuigi retsept on juba blogis olemas ka.  SIIN!!!

Tegin ainult mõned väiksed muudatused. Tegin korraga 2 portsu, seega duubeldasin kõiki retseptis olevaid koguseid. Samuti kasutasin sellel korral Veski Mati täistera-pähkli müslit.

Muidu olen 2 portsu jagu kooki teinud 20 cm diameetriga vormi,aga mul oli see kahjuks Võrru jäänud, seega tegin silikonist keeksivormi.

Kuna tegin korraga 2 portsu, siis ühe portsu õuna panin põhja koos müsliga ja teise portsu maasikad panin kohupiima-jogurti segusse. Samuti lisasin sinna Walden Farmsi kalorivaba maasika-siirupit. Seekord jätsin ka kohvipulbri lisamata. :)


Ostsin täna Siimule aktiivsusmonitori/sammulugeja, mis oli hetkel Selveris väga hea hinnaga. :)
Loodan, et töötab ilusti ja musi jääb rahule. :)
Kas kellelgi on sellega juba kogemusi?




















Nonii, postitus tuli küll üpris pikk, aga loodan, et leidsite midagi, mida lugeda. :)

Näitan ka teile, kuidas augusti kuus tehtud intensiivsed jooksutreeningud muudavad paari nädalaga keha. :)



Toredat sügise algust ja ärge muutuge vihma pärast kurvaks! :) 

You Might Also Like

5 kommentaari

  1. Tere! Minu parim poolmaratoni mõte oli ka oma vesi kaasa - mul oli küll pudelivöö, aga olin ennast just sellega harjutanud. Nii ei pidanud teeninduspunktides rûtmi sassi ajama hakkama ja minu arvates nendest plasttopsidest on võimatu juua :) Nagu sinagi, tegin nädal enne võistlust seni elu pikina jooksu - ca 16 km. Mina küll aega kahe tunni sisse ei rihtinud, aga eks sa oled rohkem jooksnud ka :) Soovin edu! Margit

    VastaKustuta
  2. Väga hea postitus taaskord
    Kui tihti ja mitu km jooksid, et juba paari nädalaga selline muutus?

    VastaKustuta
  3. Jooksin u 4 korda nädalas, aga jooksutrennid olid erineva pikkuse ja raskusastmega. Nädalas korra tegin intervalljooksu(35 mini), siis ühe tempo jooksu (6-7km), siis tavalise jooksu(u 8-10km) ja siis pikemaid ja madalama pulsiga jookse(10+ km) :)

    VastaKustuta

Subscribe