Bikram Yoga Tallinn- Esimene tund

25 oktoober

Hei-hei!

Juba eelmises postituses mainisin, et olen ravimas nii enda keha kui ka vaimu ja mis sobiks selleks paremini kui jooga. Mina, kes pole enne joogaga kokku puutunud, on see paras julgustükk, et üldse sellega tegelema hakata, kuid mingi fenomen ju sellel on.

Teades mind, siis ega ma kõige tavalisema ja rahulikuma joogaga ei lepi. Juba aasta aega tagasi jäi mu pilk pidama sellisel joogastiilil nagu on Bikram Yoga. Kuna siis elasin ma Tallinnast väljas ja käisin ka koolis, ei sobinud trennide ajad mulle üldse. Nii jäigi see esialgu proovimata.
Kui ma nüüd jooga peale mõtlema hakkasin, tuli kohe mulle Bikram Yoga Tallinn meelde! Võtsin nendega ühendust ja nii me käed lõimegi.



Eesmärgiks on käia 2 kuud Bikram Yoga stuudios treenimas ja vaadata kuidas mu keha, painduvus ja vastupidavus areneb. Lisaks loodan seal ka vaimu turgutada.

Mida Bikram Yoga endast üldse kujutab?

Bikram jooga on 26 erinevast joogapoosist ja 2 hingamisharjutusest koosnev joogaseeria, mis pärineb traditsioonilisest hatha joogast. Tund kestab 90 minutit, igat poosi korratakse 2 korda. Bikram jooga on oma nime saanud selle kompleksse harjutusseeria koostanud õpetaja Bikram Choudhury järgi. Bikram jooga teeb omapäraseks see, et harjutusseeriat praktiseeritakse kuumas ja niiskes ruumis — tingimused, mis on väga sarnased jooga sünnimaa India kliimale. Saalis on kogu tunni jooksul 40C sooja ja 40% õhuniiskust.

Mõjud tervisele

Bikram jooga pooid on valitud nii, et treeningu lõppedes oleks maksimaalse kasutuse saanud kõik lihasrühmad, liigesed ja lülisammas. 26 + 2 asendit ja nende sooritamise järjekord on alati sama. See võimaldab algajatel kiiremini kohaneda ning kogenumatel joogasõpradel jõuda kiiremini tunni meditatiivse iseloomuni. Jooga tugevdab lihaseid ja luustikku ning lisaks suurendab paindlikkust. Tänu soojusele ja pidevale venitamisele paranevad kiiremini ka varasemad vigastused. Pikemaajaline treening võib tõsta ka vastupidavust teistes füüsilistes tegevustes. Bikram jooga harjutusteseeria toetab ka kaalulangetamist, sest üks 90-minutiline joogatrenn võrdub kalorikaotuse poolest sama pika jooksutrenniga. Intensiivne higistamine ja meditatiivne pool vähendavad stressi, kuna nad mõjutavad kortisooli taset kehas.

Allikad:
http://bikramyogatallinn.com/bikramjoogast
https://et.wikipedia.org/wiki/Bikrami_jooga


Foto: http://bikramyogatallinn.com/et

Kuidas nägi välja minu esimene tund?
Sõitsin joogatundi otse Haapsalust ja Ülemiste juures olles oli tunne, et ma ei jõuagi kohale, sest ummikud venisid nagu tatt. Siiski astusin ma 10 minutit enne tunni algust sisse ja vastu võttis mind särav ja rõõmsameelne Murel. Näitas mulle ära riietusruumi ja saali.
Pean kohe mainima ka seda, et joogastuudio oli väga väga ilus ja mõnus. Jäi kohe sisse astudes esimese asjana silma.

Vahetasin riided ja astusin hämarasse saali, kus juba kümmekond inimest maas lamas. Viskasin mati maha ja sinna peale ka ennast. Alguses ei tundunudki ruum nii kuum, aga kohe kui püsti pidi tõusma ja ennast liigutama hakkama, muutus kõik. Murel võttis mind esiritta enda valvsa pilgu alla ja minul polnud selle vastu midagi.

Muusikat selles tunnis ei olnud. Harjutuste juurde käisid hoopis treeneri pidevad ja motiveerivad laused. Treener ise oli nii positiivsust täis, et enda suunurgad läksid ka vaikselt üles poole. Esimesed poosid polnud küll kuigi rasked, aga juba higi voolas ojadena.

Juba pärast viiendat poosi hakkas mu pea ringi käima. Teate küll seda tunnet, kui tõusete hästi kiiresti üles ja pilt tahab mustaks minna. Just selline tunne mul oligi. Lasin ennast põlvedele ja hingasin rahulikult nina kaudu (seda pean veel harjutama) sisse-välja, nagu oli Murel enne tundi öelnud. Hakkasin jälle vaikselt kaasa tegema kuid mingil hetkel hakkas seest keerama ja süda läks täitsa pahaks. Kindlasti oli üks osa ka sellel, et sõin viimati lõuna ajal ja õhtuks oli energiavarud suhtelselt otsas. Aga suurt rolli mängib hoopis 40 kraadine kuumus, millega keha veel harjunud ei olnud.

Tegelikult ongi see täiesti normaalne, kui esimesel korral ei suuda kõike kaasa teha. Tulebki võtta rahulikult ning puhata kui on vaja. Ruumist lahkuda aga ei soovitata, sest järsk temperatuurimuutus võib teha asja veel hullemaks.

Ka minul käisid vahepeal mõtted ukse suunas, sest oleks ju tahtnud rohkem õhku ja jahedamat temperatuuri. Siiski pidasin vastu ja lõpuks tulid ka poosid, mida sai teha pikali/istuli/põlvili olles. Siis pea ringi ei käinud.

Tunni lõpus tegi treener koos kaastreenijatega mulle ja ühele teisele esimest korda trennis olevale tüdrukule suure aplausi, et ilusti vastu pidasime. No nii positiivne emotsioon oli!

Riided tilkusid ja samuti ka nahk. Käterätikutki oleksin saanud vist kuivaks väänata.

Pärast tundi istusin riietusruumis päris pikalt, sest jõhker nõrkus lõi peale. Käed värisesid ja sel hetkel mõtlesin, et maratoni jooksmine polnud ka nii hull. :D   Õnneks leidsin kotist kooli kaasa võtmiseks mõeldud porgandeid, mida ei jõudnud enne trenni süüa.
Kui pärast porgandite söömist gaasid ja kõhuvalu hakkas, siis tuli ka meelde, et toores porgand ja kaalikas ei käi enam mu kõhuga kokku. No vähemalt sain mingigi ampsu.

Homme lähen uuesti tundi ja teen teile pärast trenni ka Facebooki lehe peal laivi oma emotsioonist. Loodame, et iga korraga harjub keha kuumusega rohkem ja lõpuks suudan ka kõik ilusti kaasa teha.

Ja ega ma teidki asjast ilma jäta. Püsi Bikram Yoga lainel ja varsti võid sinagi endale treeningu Bikram Yoga Tallinn stuudios võita.





You Might Also Like

2 kommentaari

  1. Palju umbes pulss trenni vältel on? :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul hetkel pulsikella peal ei olnud, aga võin järgmisel korral mõõta :)

      Kustuta

Subscribe