Toidukorv 16.okt

16 oktoober

Tere-tere õhtust armsakesed!

Ilumess sai läbi ja täna olingi tööl ainult pool päeva, sest eile tahtis mind juba köha nii hullumeelselt maha murda. Tänaseks tahtsin juba kopsud välja köhida ja palavik ka jälle platsis. Sellel nädalalgi jõudsin ainult kolm trenni teha, sest esmaspäeval ja teisipäeval oli mul palavik, ning täna polnud ka olemine just kõige toredam.

Tunnen, et mul emotsioonid on sellised tõusude ja langustega. Mõnel päeval tunnen end oma kehas hästi ja tänu sellele on ka kohe tuju hea, kuid mõni päev on jälle täielik must auk. Teate, tegelikult olen täitsa ahastuses. Viimase aastaga on tulnud juurde 8 kg ja vahepeal võis 1,5 nädala jooksul kaal lausa 2-3 kg kõikuda. Lootsin, et nüüd, kus annan rohkem puhkust, hakkab keha uuesti funktsioneerima, aga vist siiski mitte. :( Kõige kurvem on asja juures see, et ma ei saa aru, mida ma nii valesti teen? Söön ju täiesti korralikult, pluss veel trenn juurde. Midagi peaks ju muutuma, kasvõi kehakoostis või vorm, tühja see kaalunr. Aga kui mõõdulint näitab jälle lisandunud sentimeetreid, siis ajab ikka meele kurvaks küll. Äkki ma söön hoopis liiga vähe.
Mingi hetk läkski mu kaloraaž niivõrd madalaks, et seda tõstma hakata oli meeletult raske ja nüüd olengi sellises nn. nõiaringis. Tahaks kaloraaži tõsta, aga siis tõuseb kohe ka kaal ja seda ma ju ei taha.  Mõni targem inimene, palun anna mulle nõu!! Paluuuun!!

Olgu, mis ma siin ikka halan. Maailmas on hullemaid asju, kui minu vorm.

Enne kui asun oma tänasest ostukorvist rääkima, siis näitan teile, millise "saagi" sain ma Ilumessilt. Naljakas üritus oli :D No ma ei saa aru, mida need tšikid vehivad seal NYX putka juures oma 4 euriste huulepulkade pärast, no ausalt! Ja siis ummistavad kõik vetsud, sest asjad vaja ära proovida. Kurb oli neid 12 aastaseid pubekaid vaadata.
Mina sammusin hoogsalt hoopis MyBody boksi ja ostsin sealt head-paremat! :)
Kotti rändas üks maitsev õuna maitseline BCAA, mida Hiie-Liin mulle soovitas. Siis ostsin endale ja armsale Teevile Selfi Tiramisu maitselist proteiinipudingut, mis on lihtsalt I-M-E-L-I-N-E!
Õpetuses palus küll miksriga vahustada, kuid ma segasin niisama hoogsalt mandlipiima sisse ja välja tuli midagi nii-nii njämmat!! No tekstuur täpselt sama nagu poes müüdavatel topsipudingutel- selline mõnus veniv ja pehme.
Lisaks haarasin veel paar batooni, sest autos on mul alati väike varu igaksjuhuks olemas. :)


Hüppasin ka läbi Synlabi boksikst ja soetasin endale vereanalüüsi paketi. Valitus osutus "Tervisesportlase pakett", mis sisaldab 12 analüüsi, mille tulemused aitavad saada ülevaadet organismi hetkeseisust.  Lisaks sain tasuta laboriarsti konsultatsiooni ja igakülgse edasise nõusaamisvõimaluse, sest armsad Synlabi töötajad tundsid "kuulsa" blogija ära ja olid kohe eriti armsad ja lahked. Tegi päeva kohe nii rõõmsaks.






























Ja kuna tegemist oli siiski ilumessiga, siis ostsin endale ühe Joico K-PAK shampooni ja palsami ka, et oma juukseid turgutada.

Õhtul käisin poes, sest avastasin, et külmkapis polnud reaalselt mitte midagi! Seega kasutasin võimalust näitamaks, mida ma tavaliselt poest korvi panen. Nendele asjadele ma erilist nimekirja ei koostanud, sest need rändavad poekorvi pea alati. Muidu käin koguaeg Maximas, kuid täna hüppasin hoopis läbi selverist. Kindlasti ei saanud ma kõike, mida vahepeal ka mul külmkapis olemas on, kuid reedeni peaks enam-vähem hakkama saama. Okei, liha oleks juurde vaja osta. Muidu peaks olema okei.



köögiviljad:

  • Peet - sellest kavatsen sellel nädalal suppi keeta
  • Porgand - teen kas salatiks või supiks
  • Kurk 
  • Tomat
  • Paprika 
  • Spinat- hommikuse omleti kõrvale ideaalne :) 
  • Aasiapäraste köögiviljade segu- üks mu lemmikutest ja oli Selveris laadapäevade hinnaga ka. Haarasin viimase paki. 
Liha/munad: 
  • Kanafilee- seekord võtsin klassikalises marinaadis, sest oli lihtsalt soodsam. Muidu ostan kas tavalist või siis üldse delikatesshakkliha 
  • kanafileesingi kuubikud- oli soodsam, kui tavaline kanafileesink, ning hommikuse omleti sisse on ju neid ideaalne visata! :) 
  • Muna- iga kell ja iga päev! 
  • Munavalge- panen tavaliselt munavalget oma hommikupudrule. Nii saab puder eriti kohev. 
Piimatooted
  • Kohupiim- tavaliselt osutub valituks ProFeel, kuna need on maitsestatud ja saab käigupealt haarata. Küpsetada meeldib mulle hoopis lahja kohupiima või ricottaga. 
  • Kodujuust- hetkel läks korvi jogurtiga variant, mis oli taas soodukaga, kuid tegelikult armastan ma ülekõige Maximas müüdavat Piatnica kodujuustu, mis on helesinise suure pakiga. Proovige ja te ei kahetse! 
  • Alma kreeka jogurt- nii mitmekülgne toiduaine. Saab teha kastmed, magustoite jne.Tõeliselt hea ja kreemise tekstuuriga. 
  • Philadelphia Light toorjuust- 3% toorjuust, mis on toitaineväärtuselt nagu kohupiim, kuid tekstuurilt ja maitselt nagu õige toorjuust. Kes armastab toorjuustukooke või magustoite, siis kindlasti proovige ära. Samamoodi lisan seda ka soolastesse toituesse ja hommikul pudru sisse. 1 spl pudru sisse koos Fast Cookies'n'Cream puddinguga, ning siis tuleb reaalselt see õige küpsisemaitse esile. 
  • Kohvikoor- Kohvi joon ma küll ainult mustalt, kuid kohvikoorega keedan ma hommikuti putru või lisan köögiviljadele/pastale kastmeks. 
Korvi läksid ka sidrun ja ingver, millega hakkan ennast terveks ravima ;)
Kodus on mul olemas õnneks juba kõik kuivained ja pudruhelbed.  Samuti varusin sügavkülma suvel marju täis, seega poest neid ostma ei pea. :) 

Viimasel ajal pole väga palju sepikut/leiba ostnud, kuna elan üksi ja ei söö kõike ära. Seega leidsin endale ühe mega maitsva alternatiivi, millega "võileiba" teha.

Avastasin selle küll kõigepealt Maximast, kuid täna nägin müügil ka Selveris. Sellised vahvad rukki näkileivad/vahvlid, mis on nii head! Sobivad nii magusalt kui ka toorjuustu ja meega söömiseks! :)










Nonii, tänaseks kõik! :)


Olge tublid ja hoidke ennast tervena!

You Might Also Like

14 kommentaari

  1. See kaloraaži teema mullegi tuttav, pidin leppima kaalutõusuga, mis teha. Loodan, et väga rohkem vaid ei tõuse, kuuekast nagu aitab ju :O ok, jah, ma olen muidugi vahepeal kookidega liialdanud, aga kõigis kilodes pole nemad kindlasti süüdi. Igatahes, süües nüüd normaalseid koguseid nagu normaalne inimene, aeg- ajalt head ja paremat lubades, olen ma parajalt paisunud. Ütleks kohati on trenne isegi rohkem, aga....njh. Ja alla ka enam ei lähe, tee mis tahad. Siin löön käega, olen tiba paksem edasi (püksid KÕIK kitsad, õunõu! ) ja ragistan ajusid edasi. Kuid vähemalt on mul taas energiat teha, pole tujukõikumisi, stressi toidust. Ise olen süüdi, et end madala kaloraažiga pekki keerasin, vot nüüd olengi otses mõttes pekkis pekine pekk. Elu on ilus :D Ah, vähemalt ei talvel kaitseb pekikiht suurema külma eest.

    VastaKustuta
  2. Täiesti minulaadi ostukorv. A mul praeguses perioodis käivad sinna ka jäätis ja sefiir šokolaadis:) ups! Samas, nt munavalget eraldi pole ostnud. Samuti on minu piimatooted laktoosivabad, seega kohvikoort mu korvist ei leia.
    Sinu kaalu teema on mulle küll täielik üllatus. Ei teadnud üldse, et sul miskit juurde on tulnud. Ausalt! Krt.
    A see madala kaloraaži nõiaring on ohtlik kah. Ma katsun seda vältida. Mu kehal on oma mugav kaal (67 umbes), millest allapoole ta naljalt ei liigu. Katsun mitte kehale liiga teha. Noh, kui ma nüüd selle rasedusega ühele poole saan ja uuesti kaaluga tegelema hakkan.
    Targemate nõuandeid loeksin mina ka.

    VastaKustuta
  3. Ma terve septembri jooksul vist tööle põhitoidukordadeks muud ei teinudki kui liha koos nende aasiapäraste vürtsidega köögiviljadega, väga maitsvad köögiviljad on tõesti. Nende pidev tarvitamine aga viskas lõpuks kopa ette, mistõttu pole neid mõnda aega söönud. :D
    Toitumise osas mõõdukat või liberaalset LCHF-d pole mõelnud proovida? Ma mõnda aega tolle liberaalset versiooni katsetasin ja oli abiks küll - kõht püsis kauem täis, kaal langes just nii palju kui soovitud ja sentimeetrid vähenesid. Hetkel küll mingisugust LCHF varianti ei jälgi, ent tol ajal (jaanuaris-veebruaris) oli abiks.
    Aga kõike head sulle, loodetavasti paraned palavikust ja köhast kiiresti ja vorm hakkab liikuma soovitud suunas!

    VastaKustuta
  4. Mina tahtsin juba paar postitust tagasi sulle kirjutada, et see mis vahekorras toidugruppe süüa, on väga individuaalne.

    Sul on kindlasti oma põhimõtted ja väljatöötatud toitumise süsteem ja uute asjade omaks võtmine raskendatud aga minagi soovitaksin sul süüa rohkem süsivesikuid.
    Ega süsivesik on väga oluline organismile, kui süüa päevas õige kogus. Need noored, kes on ülekaalus, on ilmselgelt söönud rohkem tühje süsivesikuid ja suuremas kaloraazis, kui päeva jooksul hea oleks.

    Minul nt käib kõht kordi paremini läbi, kui ma söön pastat, kartulit vm kui hoian nende pealt kokku. Aga ka täpselt samamoodi arvutan, et üle ei sööks.

    Helena Mang oma instas ju kirjutas ka, et teeb süsivesikute laadimist selleks, et kaal langeks.

    Ega sul nüüd, kus sul enda kaal tõuseb pidevalt, ei jäägi muud üle, kui proovida muuta oma toitumist :)

    VastaKustuta
  5. Hei! Miks kooli (selle loengu) postituse maha võtsid?

    VastaKustuta
  6. Nii palju, kui Sinu tegemisi olen jälginud, tundub, et Sul on meeletult palju tegemist ja see tahes tahtmata tekitab mingil määral stressi. Ehk oled mõelnud mingiks hetkeks ka toituda n-ö sisetunde järgi, et midagi ei kaalu, ikka samad tervislikud asjad, aga oma keha kuulates? Minu puhul see igastahes toimis, alguses küll tuli kaalu natuke juurde (sest magus tuli ellu tagasi), aga pärast siiski langes ilusasti.

    Teiseks olen märganud, et tarbid väga palju piimatooteid. Kuna mul oli mõnda aega tagasi probleemne näonahk, kõik ravimid ära proovitud ja ei osanud enam midagi teha, siis proovisin laktoosi ja kaseiini menüüst välja jätta. Tulemus oli see, et näonahk kordades parem, seedimine korras ja kaal ka langes, kuigi menüüs kõik muu jäi samaks. Eks see ole igal inimesel individuaalne ja puhtalt katsetamise värk. Eelnevalt ka kirjutati, et ära karda süsivesikuid, kõik ju pole halvad, ehk need aitavad ka ainevahetusele kaasa. Aga igastahes, edu!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina tahtsin ka soovitada just piimatoodetest loobumist. Näib, et sa tarbid väga suures koguses neid proteiinikohupiimakreeme, milles küll näib kõik hea olevat, kuid reaalsuses on need magused - tekitavad magusasõltuvust ja piimatooteid - mis tekitavad probleeme seedimisega ja lima kehasse.
      Kuivõrd sa toitumisest niivõrd palju tead ja huvitud, siis küsin lihtsalt isiklikust huvist, et kas sa taimetoitlusele pole kunagi mõelnud? Kaloraaž väheneb sellega ju iseeenesest, kuigi sööd sama palju. Samuti aitab kaasa seedimisele, millega ka sul ju probleeme on.

      Kustuta
    2. Seda ka tahtsin öelda, et sa oled täiega ilus! Ja looda, et sa ei jää kaalunumbrit koguaeg jälgima, vaid leiad aega ka ise märkamaks, kui ilus sa ka sisemiselt oled.

      Kustuta
    3. Mina liitun eelmiste kommenteerijatega piima osas. Proovi ja vaata kuidas sulle mõjub. Siis saad edast otsustada mida teha.
      LCHF viiks sind veel suuremasse auku kui juba oled, sest tulles sealt tagasi tõuseks kaal veel rohkem. Paraku on see paratamatu et kaal hakkab tõusma pärast perioodi kus on süsivesikutega kokku hoitud.
      Mul endal tegi keha sama moodi ja nüüdseks on kaal tagasi alla tulnud. Lõpetasin ka toidu kaloraazi lugemise ja õppisin sööma just nii palju, et kõht täis oleks. Ega kerge see alguses ei olnud ja pidin endaga uuesti sõbraks saama selle protsessi ajal. Ebakindlus ja mure kaalu pärast tulid koguaeg tagasi.
      Palju edu sulle sellega.

      Kustuta
  7. Minul on tunne, et sa oled enda keha selle pideva kaalule ja toitumisele mõtlemisega stressi ajanud. Mõtted keerlevad pidevalt toitumise ja kaalu ümber ja see ongi nõiaring ja see ei muutugi enne, kui sa ise seda ei peata. Ainuke tee vabanemiseks on lahti laskmine. Lasta lahti kaalunumbrist, lasta lahti pidevast toidule mõtlemisest, lasta lahti toitude liigitamise "keelatud" alla. Muidu jääbki keha pidevalt koguma iga kalorit ja iga grammi rasva, sest ta ei tea kunagi, millal sa jälle trenniga üle pingutad või millal jälle energiat ehk süsivesikuid saab. Trenniga üle pingutamine on kasvõi haigust põdeva keha trenni viimine. See, et just hetkel palavikku ei ole, ei tähenda, et keha oleks terveks saanud. Lisaks kui on ka haigus möödas, siis keha vajab paari päeva taastumiseks ja jõuvarude kogumiseks. Minul on see kõik oma kogemusest läbi elatud ja usu mind, see, et sööd kõike just nii palju kui keha ise soovib, ei tähenda, et kaal tõuseb. Jah, alguses, kui lased piirangud vabaks, siis võib kaal tõusta, aga kui keha "maha rahuneb", langes kaal sinna, kus kehal on kõige parem olla. Edu sulle :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nõustun täielikut, nagu oleks ise kirjutanud :) + lisan, et kui oled pidevalt haige, on see märk sellest, et kuskil elus on midagi valesti, niisama me haiged pole, niiet mõtiskle ka selle üle Helena.

      Kustuta
    2. Samuti ei peagi keskenduma sellele, mida oma kehale keelata, vaid sellele, mida võiks rohkem tarbida. Ehk et keha vajab rohkem juurvilju ja puuvilju (mida su selle nädalases ostukorvis millegipärast üldse ei olnud) ja köögivilju. Soovitan mitte mõelda, et ei tohi süüa seda ja teist, vaid et mida keha tahab. Leida viise, kuidas just sinu kehal kõige kergem olla on.

      Kustuta
  8. Aitäh kõigile kommenteerijatele! Kõik nõuanded on vägagi päevakohased ja vajalikud! Üritan maandada stressi ja lasta kehal ja vaimul rohkem puhata! :) Kallid-paid kõigile!

    VastaKustuta
  9. Hei! Esmalt ütlen, et sinu välimusest (piltidel) pole küll kuskilt aimu,et miskit juures oleks! :) Aga eks tean omast käestki, kui peegelpilt ja mõõdud näitavad muud, siis teeb kurvaks küll.
    Kirjutan, kuna lugesin, et oled millalgi kalmuse kava teinud, mina ka ja mulle selline toitumine meeldis. Kui sulle selline toitumine sobis, siis soovitaks sul siiski tutvuda LCHF toitumisega ( http://lchfeesti.blogspot.fi/?m=1 ). Ise olin/olen ka hetkel suhteliselt reelt maas ja kuidagi leidsin tee lhcf-ni. Hetkel veel tulemusega ei hõiska, kuna olen ise alles õppefaasis, KUID pean mainima, et võrreldes veel nädala taguse ajaga, on hetkel energiat küllaga ja enesetunne hea! (Olen 1.tüübi diabeetik ning lisaks muule heale, hoiab see mu veresuhkru stabiilsena ning veresuhkru normis! )
    Edu sulle oma valikutes ja energiat!

    VastaKustuta

Subscribe