EMS treening- enesetapp või tõhus treening?

15 november


Heipa hei! 
Istusin Tallinn-Võru bussile ja nüüd on mul korralikud 3,5h tundi siia mõtete kogumiseks. Teate, ma ei mäletagi, millal ma viimati bussiga Võrru sõitsin. Kuna J tuleb ka reedel koos tirtsuga Võrru, siis sõidangi praegu bussiga, et saaks pühapäeval koos tagasi tulla. 


Täna tahtsin teile aga rääkida EMS treeningust  HAF treeningstuudios ja kuna juba 10 nädalat trenne on seljataga, arvan, et on õige aeg teha väike kokkuvõte. Ja 10 nädalat on kokkuvõtteks ka hea aeg seetõttu, et tegelikult EMS trenni saab osta 10x paketina, niiet kui nädalas teha 1 EMS trenn nagu mina, siis saabki 10 nädalat täis. 

Viimasel ajal on ka EMS kütnud ka ajakirjanduses kirgi, ning kui ma neid saatelõike vaatasin ja artikkleid lugesin, siis hoidsin kahe käega peast kinni. Nii kinnimakstud intriig või kättemaksule tuginev intriig tundus. Aga räägin sellest pikemalt all pool ka.


Kui septembris EMS treeningutega alustasin, siis tundsin ennast igatpidi väheke halvasti. Riided ei istunud seljas enam nii hästi, nagu oleks võinud ja enesetunne oli ka ülimalt kehv. Kõht oli igapäev punnis ja valutas. No täitsa metsas ühesõnaga. 

Viimased 2 kuud on olnud mu enesetunne uskumatult hea. Üheks "süüdlaseks" on täiesti kindlasti ka Enzymedica Ensüümid, mida ma iga toidukorra ajal võtan. Pärast toitu pole enam mingit kõhuvalu ja ka enne päevi on palju kergem olla, kui muidu oli. 
Vihjeks võin öelda, et praegu on iHerbsis Enzymedica ensüümid jõhkra soodusega ja isegi postikulu ei ole. Mina tellisin ka korraga 8 kuu varu ära. 

Mitu korda nädalas ma EMS trennis käin?
Mina käin EMS'i tegemas 1x nädalas. Minu jaoks täiesti piisav, et hoida mõnusat lihastoonust ja samas annab ka see mulle natuke vabamaid käsi, et midagi EMSile veel lisaks teha. Oktoobri alguses võtsin julguse kokku ja naasin jooksurajale. Seega üritan nädalas umbes 3-4 korda jooksurajale jõuda. Kilomeetrid võrreldes maratonitreeniguga pole võrreldavad. Kui eelmisel aastal jooksin pühapäeviti 20+ km ringe, siis praegu piirdun 5-10km jooksuringidega. Tavaliselt lähen jooksma hommikul u 7.15, siis kui J tööle läheb, aga mõni päev olen sunnitud ka õhtul jooksma minema. Kuigi isegi õhtul joosta on mõnusam. Pulss madalam ja uni pole silmas. 

EMSi juurde tagasi tulles, siis mõni arvab, et 1x nädalas on vähe. Tegelikult tohib EMSi teha maksimaalselt 2x nädalas, sest trenn on niivõrd koormav, et vastasel juhul ei jõuaks me keha ära taastuda. Üks põhjus, miks inimestel ka vigastused tekivad on enda võimete ülehindamine ja tulemuste tahtmine võimalikult kiirelt.  Kui on vähegi klientidest hooliv klubi, siis ei tee nad asja raha pärast, vaid inimese heaolu pärast. Seega kui sul lastakse klubis EMS trennis käia isegi 3x nädalas, peaks juba häirekell tööle hakkama.

Kas 20 minutiline treening ikka koormab piisavalt?
Oooojaaa! Sa ei kujuta ette, kuidas see trenn jala all värisema võtab. Mõnes kohas väidetakse isegi, et üks EMS trenn võrdub umbes 4 jõusaali treeninguga, aga muidugi on see niivõrd individuaalne. EMS treenib korraga nii sisemisi kui ka välimisi lihaseid. Jõusaalis treenime tüüpiliselt rohkem välimisi. Vähemalt mina küll. Siselihased olid mul enne EMSiga alustamist üpris nõrgad, seega kõik keharaskusega tehtavad harjutused valmistasid korralikult raskusi. Nüüd suudan plankida ja teha kõhulihastele mõeldud harjutusi isegi EMS kostüüm seljas. Kuigi mu kõhtu katab veel kerge "polster", siis ma tunnen ikkagi juba oma kõhulihaseid. Seega nagu J ütleb, siis on mul praegu lihtsalt "häbeliku muskli sündroom", ehk peidan neid kiivalt pekikihi all. :D 

Kas tegemist on jõu- või kardiotreeninguga?
Kuna treening on äärmiselt individuaalne ja treener arvestab trenni andes sinu eripärasid ja eesmärke. EMSi saab teha taastusraviks, lihase kasvatamiseks kui ka rasvapõletuseks. Näiteks minu ja J trennid on täitsa erinevad. Kuna J'l on üpris vähe lihasmassi, siis tema 20 minutit kulub ainult lihaste tugevdamiseks. Aga kuna minu lihasmass on väga korralik, siis et mitte seda juurde tekitada, siis teeme pool trennist lihasharjusi, et toonust hoida, ning ülejäänud pool on HIIT tüüpi, et põletada rohkem rasva ja arendada aeroobset võimekust ka. Selles nn "kardio-osas" teeme hüppeid, jookse, kükke, planku, vahepeal isegi hüppame jumpingu batuudil. Oeh, iga trenn on niivõrd erinev eelmisest ja mu treener Angela suudab alati piire nihutada. 

Miks mulle EMS meeldib?
Siin kohal mängib vist kõige olulisemat rolli AEG! Jah, seda on ju meil alati liiga vähe. EMS treening kestab selle eest ainult 20 minutit ja mingit treeningvarustust ega isegi pesemisasju sa trenni minnes kaasa võtma ei pea. Muidugi tuleb arvestada umbes tunnise ajakuluga, sest pärast võtab pesemine aega ja kui veel tahad maailma kõige ägedamas massaažitoolis ka peale trenni logeleda. Aga samas kui minna jõusaali, siis arvestan tavaliselt 2-2,5'ga, sest kogu riietevahetus ja trenn võtab ise palju rohkem aega.
Aeg mõjutab ka trenni olemust väga. Täpselt selline, mis suudab sind panna lühikese aja jooksul võimalikult palju pingutama, aga samas ei tüüta ära ja allaandmine ei tundu variant, sest ma tahaksin ise võtta ka trennist maksimumi. 
Lisaks on HAF treeningstuudios ülimõnus suhtumine treenerite poolt ja hästi julgustav ning toetav. Niiet ära karda trenni minna isegi siis, kui pole tippvormis. :) 

Miks on oluline valida kuhu EMS treeninguid tegema minna?
No siin on põhjuseid mitmeid. Paljud EMS pakkujad on väljas raha peal. Seda võib tõestada paari lihtsa näitega. Nagu ka enne mainisin, siis EMSis ei tohiks käia rohkem kui 2x nädalas. Ja kui klubi tahab sinu pealt ainult raha teenida, lubab ta käia ka rohkem. Samuti on populaarsed ka paaris EMS treeningud, kus inimesed ühendatakse küll kahe erineva masina taha, seega impulsid, mida nad saavad on küll erinevad aga harjutused ikkagi samad.  Nii ei saa olla treening kaugeltki individuaalne ja sinu eripäradele vastav. Seega üks treenitav võib saada hullumeelse koormuse ja teisele ei tekita mingit väljakutset. Lisaks ei saa ju anda treener täit tähelepanu treenitavale.  HAFis tehakse ainult personaalseid trenne ja kui mõni paar peakski üliväga tahtma koos trenni, siis ühendatakse nad eraldi masinate taha ja seljuhul on ka 2 treenerit.
J tõi välja siinkohal väga olulise punkti. Ems treeningus on treeneril väga oluline roll. Siin on tavalise personaaltreeninguga lausa psühholoogiline vahe, sest tegelikult ei kontrolli olukorda sina, vaid treener, kes reguleerib impulsse ja teeb sulle harjutusi. Seega mina ja ka J ei kujutaks mingi suvalise treeneri juurde minekut isegi ette. Ma tõesti pean HAF Stuudio Angelat igati kiitma, sest ta on võitnud igati meie mõlema usalduse. Ja Angela jälgib hoolega ka mu "instasrotysid", seega kui ta märkas, et läksin päev peale EMS trenni jooksma, sain kohe pragada. :D 
EMS treener peab olema saanud ka vastava väljaõppe ja kindlasti peaks esimesele trennile eelnema treeneri konsultatsioon. 

Minu arvates oli kogu skandaal EMSi ümber nii lapsik ja tobe,sest see naine kes nii TV3s ja Ringvaate kisas oli ise ka treener. Ja nagu tuli välja ka saatelõigust, siis ei võetud teda sinna samasse klubisse tööle, mistõttu kisendab kogu see story kättemaksu järele. Ja seejärel rääkis ta sellest, kui valus tal oli ja kuidas ta rindkere põrgulikult valutas. Kui sa oled ise treener, siis peaksid ju teadma, et kui trenni ajal on midagi valesti, siis tuleb sellest viivitamatult treenerile teatada. Lisaks peaks ju olema nii tark, et valida endale treener, kellel on vähemalt väljaõpegi olemas. Järgmisena ma ei saa näiteks aru sellest, et kui sul tekkisid nii suured terviseprobleemid, siis miks sa ei läinud kohe rääkima sellest spordiklubisse, vaid hoopis 3 kuud hiljem meediasse. No näiteks kui ma jõusaalis rebestan lihast või kukutan ketta jalale, siis muidugi teavitan ma sellest oma treenerile ja küsin nõu, mitte ei lähe sellest kogu maailmale hiljem pasundama. 

Samuti võiks inimesed aru saada sellest, et iga spordiala võib olla ohtlik, kui seda teha valesti. Isegi jõusaalis võib ennast jõhkralt vigastada ja maratoonorid surevad. Aga ega selleeest trenn ju kellelgi tegemata jää ja iga asja kohta ei tõsteta telekas kära. Lisaks Kristjan Port, keda ma muidu austan, oli Terevisioonis EMSist rääkides nii ebaprofessionaalne ja polnud ennast enne teemaga kurssigi viinud, ning väitis täiesti seosetuid asju. Väga halb maik jäi suhu. 

Aga et mitte seda loba liiga pikaks venitada, siis räägime natuke tulemustest ka. Peale esimest kuud mõtlesin, et tulemusi polegi, kuid mingil hetkel hakkasin ise märkama, et peegelpilt läheb aina paremaks. Siis juba ütles mulle Angela, et kuule, sa oled juba väiksemaks jäänud. Jah, vaatasin, et EMS riietus, mille pluus oli alguses igati ligi, on nüüd juba pihast natuke lohvakas. Nii äge! Täna tahtsin teile teha siis nn. pärast pildid, aga see tuli meelde siis kui juba kõht oli hommikusöögist täis söödud ja tass kohvigi joodud. Aga see ei takistanud mind siiski pilti tegemast, missest, et ei näe nii "õhuke" välja kui oleksin seda peale ärkamist tühja kõhuga teinud.
Kaalust rääkides, siis seda on kadunud umbes 2-3 kg jagu, mis on ülimalt positiivne. :) Muidugi ei näita tegelikult kaalunumber midagi, vaid kehakoostis. 

Aga pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, seega panen teile siia võrdluseks pildid, mis halvas hommikupimeduses tehtud sai. Kõhult, pihalt ja puusadelt on läinud märgatavalt, aga jalad on need, mis kangekaelselt millelegi ei allu. Ja suur tagumik on ainult naise uhkus :D :D 

August vs. nüüd

Parem pilt tehtud 8.sept ja vasak 15.nov



Parem pilt tehtud 8.sept ja vasak 15.nov
Ülemised pildid tehtud 8.sept ja alumised 11.nov
Ja vaadake, kõhulihas on täitsa olemas kui hästi pingutada!

Igatahes lõpetan siin selle postitusega ära. Teie jätke aga kommentaariumisse kõik oma mõtted ja küsimused EMSiga seoses ja kindlasti saab neile ka vastatud! :)

Seni olge aga tublid! 

You Might Also Like

9 kommentaari

  1. Milliseid Enzymedica ensüüme sa kasutad?

    VastaKustuta
  2. Usun, et asi on valguses, aga väga raske on vahet märgata nende piltide vahel. Samas kui see annab hea enesetunde, siis ongi ju kõige olulisem tulemus tagatud :)!
    Väga tubli, et nii palju jooksma jõuad, eriti selliste ilmadega nagu praegu on :).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kahju tõesti, et tulemus nii hästi pildile ei saanud. Minu arvates on siiski kõht, piht ja "sangad" märkimisväärselt väiksemad.
      Ja isegi seljal ja rinna all vähem seda nn. pehmet osa, kust kinni saaks haarata.
      Samas ei hakka ma ju ka pilte photoshoppima, et erinevus teile suurem oleks. Just sellistel teosammudel ma liigungi. :)

      Kustuta
  3. Pildil nr. 2 on minu arust erinevus näost väga hästi näha ;)

    VastaKustuta
  4. Minu arust jalgadest oli küll tulemust näha. Uurin ka kohe neid ensüüme :)

    VastaKustuta
  5. Tere, Helena!
    Mul on natukene kahju seda postitust lugeda ja samas - saangi omalt poolt midagi lisada. Mul on väga hea meel, et Sulle EMS trenn meeldib ja sobib. Ta meeldib ka paljudele minu tuttavatele, kelle soovitusel selle trenni ära proovisin. Minuga juhtus aga nõnda, et sain trennist närvipõletiku. EMS treener, kes mulle küll trenni ei teinud, aga üks teine EMS treener, teades minu tervisesetüsistusest, kirjutas mulle ja tunnistas, et põletik tuli liigselt nö "peale keeratud" milliampritest. Tsiteerin: "Kuna ems treeningu impulss làbib kesknárvisüsteemi siis tugev nn elektrilaeng ( milliamprid) vòivad tekitada liigse koormuse nárvisüsteemis ja inimene vòib kaua pòdeda vága ebameeldivat enesetunnet. Nárvivalu.
    See on pòhjustatud siiski teadmatust treeningust. See ei loe et sa oled treenitud. Kui impulss oli juba alguses liiga tugev siis see juba kahjustas sinu nárviretseptoreid" ....vot siis. Ma ei teadnud alguses, mis minuga toimub, kuniks minuga võttis too treener ühendust ja selgitas, et tõepoolest peab olema sellega ettevaatlik - just nii nagu ka Sina ise siin postituses kirjutad. Just nii nagu jõusaalis võib endale liiga teha, võib kurja teha ka EMS - mina olen siis see inimene, kellel kohe esimesel korral läks õnnetult. Siinkohal ei tahagi ma vaielda ega isegi ei diskuteeri mitte. Sina kirjutasid oma kogemuse üles, mina kirjutan oma. Minul ning nii umbes viiel inimesel, keda tean, on läinud sama õnnetult. Kus elektrit, seal tuld, võib öelda. Ma kindlasti ei keelita Sind trenni lõpetama, klassikalise jõusaalisportlasena lihtsalt usun, et kusagilt jookseb piir loomuliku efektiivsuse ja kunstliku ebamõistlikkuse vahel. Päeva lõpuks on ikkagi nii, et pudru ja klassikalise treeninguga saavutab parema tulemuse kui supertoitu ja tehnoloogilisi vidinaid kasutades, sest teisel juhul keha varem või hiljem midagi lihtsalt ei talu. Tasub olla arukas ja ettevaatlik, just nagu Sinagi oled - EMSi üle kahe korra nädalas ei tee ning seda artiklit lugedes näen, et oled juba ohtudest teadlik ning Sinu treener samuti väga intelligentne. Enesetappu nüüd EMSist loodetavasti (loe:usutavasti) siiski ei saa, aga kitsaskohti on, nagu absoluutselt igasugust sporti harrastades.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Armas Mia!
      Mul on tegelikult siiralt hea meel, et sa kirjutasid ja oma lugu jagasid! :)
      Ja tegelikult ongi nii, et alustama peab iga trenniga väga väga ettevaatlikult, sest ega ju jõusaalis saa ka kohe 100 kg kangile laduda. Ja olen ka nõus sellega, et loomuliku ja kunstliku vahel jookseb piir, sellepärast ongi praegu EMS pigem kergeks toonuse hoidmiseks kiirel ajal. Kui üles tunnistan, siis on mul aastane jõusaali kaart jooksmas, seega kui jälle rohkem aega leian, siis astun sealt uksest ka jälle sisse. :)
      Aitäh, aitäh veelkord, et kirjutasid. :) Loodan, et sellest on kasu ka mõnele uuele trenniminejale, sest klubi ja treenerit peab iga trenni puhul hoolikalt valima.

      Kustuta
    2. Mhm!!! :) Vot, ma siiralt ei teadnud seda, et peaksin tegema säherdust siseuuringut - lihtsalt astusin sisse ja mõtlesin,vinge,proovin kah ära. Pärast sain mõnelt, sama teadlikult EMS treenijalt nagu Sinagi, pragada, et konkreetselt nende soovitatud klubisse või treeneri juurde ei läinud. Ah, hoian Su blogil hoopis rohkem silma peal - saan ette targemaks :D :)

      Kustuta

Subscribe